50 let poté – speciální jízdy trolejbusů – sobota 15. a neděle 16. října 2022

U příležitosti 50. výročí ukončení provozu trolejbusů v Praze a 5. výročí zahájení pilotního provozu v Prosecké ulici jsme pro vás na sobotu 15. a neděli 16. října 2022 připravili speciální jízdy historickými trolejbusy na trati Letňany – Čakovice, kterou jsme nově postavili v rámci projektu elektrifikace autobusové linky 140 (Palmovka – Miškovice).

Speciální okružní jízdy historickými trolejbusy

  • Tatra T 400/III ev. č. 431 ze sbírek Muzea MHD DPP
    • v sobotu 15. října 2022 od 12.10 do 16.10 hodin
    • v neděli 16. října 2022 od 9.10 do 16:10 hodin
  • Škoda 8 Tr ev. č. 494 ze sbírek Muzea MHD DPP
    • v sobotu 15. října 2022 od 12.20 do 16.20 hodin
    • v neděli 16. října 2022 od 9.20 do 16.20 hodin
  • Škoda 9 Tr HT 28 ev. č. 358 z Dopravního podniku města Pardubic
    • v sobotu 15. října 2022 od 12.30 do 16.30 hodin
    • v neděli 16. října 2022 od 9.30 do 16.30 hodin
  • Škoda 14 Tr 08/6 ev. č. 311 z Dopravního podniku města Pardubic
    • v sobotu 15. října 2022 od 12.40 do 16.40 hodin
    • v neděli 16. října 2022 od 9.40 do 16.40 hodin
  • Škoda 21 Tr ACI ev. č. 488 ze ŠKODA-BUS klubu Plzeň resp. Muzea dopravy ve Strašicích
    • v sobotu 15. října 2022 od 12.50 do 16.50 hodin
    • v neděli 16. října 2022 od 9.50 do 16.50 hodin

Vstupenky na jednotlivé jízdy naleznete na Fanshopu DPP

Více info na https://www.dpp.cz/spolecnost/aktuality/detail/66_1895-50-let-pote-specialni-jizdy-trolejbusu

NAVŠTÍVILI JSME PRAŽSKÝ DEN ŽELEZNICE

Dne 10.9.2022 se v Praze, zejména pak ve vršovickém depu, konal Pražský regionální den železnice.

Během akce bylo vypraveno několik speciálních historických vlaků. Parní vlaky v čele např. se Všudybylkou jezdily okružní jízdy přes Zahradní Město, Malešice, Libeň a hlavní nádraží. Do vlaků bylo možno zakoupit místenku, díky které jste se nemuseli bát, že si nesednete. Známá elektrická jednotka Pantograf (známá také pod přezdívkou „žabotlam“) pendlovala na zvláštních spěšných vlacích z Prahy hl.n. do Strančic a zpět.

Pro dopravu do vršovického depa jste mohli využít jednotku InterPanter (můžete pravidelně potkávat na rychlících z Prahy do Brna/Blanska), která představovala moderní a příjemné, byť krátké, svezení do centra akce. Každou hodinu jste také mohli nakouknout na odstavné nádraží Praha-Jih, jelikož na speciální komentované jízdy byl nasazen CityElephant.

K nádraží ve Vršovicích jste se také mohli dostat historickými autobusy nebo tramvajemi. Karosa ŠD 11 nebo ŠKODA 706 RTO LUX na speciální polokružní lince „PID“ mezi Pankrácem a zmíněnou železniční stanicí. Tramvajová linka 43 pak jezdila polookružně mezi Karlovým a Kubánským náměstím.

V depu Vršovice si mohli návštěvníci prohlédnout výstavu kolejových vozidel a lokomotiv, do kterých mohli i osobně nahlédnout, což byl pro většinu všudypřítomných dětí splněný sen. Pracovníci depa pak ochotně vysvětlili, co které tlačítko nebo páčka v kabině dělají. Lidé zavítali také do opravárenské haly, kde probíhaly ukázky práce nebo se mohli podívat na vybavení hasičů Správy železnic. Na točně před depem se objevovaly historické lokomotivy. Dalším lákadlem pro děti byla možnost svezení na šlapací drezíně. Občerstvení bylo zajištěno a nadšenci si také mohli zakoupit různé předměty se železniční tématikou – trička, magnetky, hrnečky, kalendáře a mnoho dalšího.

Akce byla letos opravdu velmi povedená a právem se řadí mezi ty nejlepší dopravní akce roku. O program nebyla nouze, vše bylo dobře zorganizováno, všichni nadšenci do železniční dopravy si mohli přijít na své. Počasí se vydařilo. Budeme se těšit na další ročník!

Praha chystá další prodloužení tramvajové trati.

Tentokrát se jedná o 1,7km dlouhý úsek ze současné konečné Sídliště Modřany (konkrétně smyčky Levského) směr Libuš. Koleje budou pokračovat dále podél ulice Generála Šišky až ke křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které tramvaje odbočí a pojedou až k budoucí stanici metra D Libuš, kde se počítalo se zakončením úvratí. Dopravní podnik hl. města Prahy se nicméně dohodl s majiteli pozemků a plánuje vybudovat vlastními silami smyčku, aby sem mohl posílat všechny typy tramvají. Uvažování je více než logické, protože tramvajová linka 17, která sem má být prodloužena, je vypravována vozovnami Pankrác a Kobylisy, které oboustrannými tramvajemi KT nedisponují. Ty jsou v současnosti umístěny ve vozovně Hloubětín, respektive v Ústředních dílnách DP, takže jejich nasazení na 17ku by působilo potíže. Na trati budou vybudovány 4 nové zastávky – Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. Poslední dvě jmenované budou koncipovány jako přestupní na autobusové linky. Má sem být prodloužena již zmíněná linka 17. Obyvatelům sídliště Libuš a Modřany tak nabídne přímé a rychlé spojení do centra města – např. uzel Palackého náměstí, nebo do Holešovic. DPP připravuje také další navazující prodloužení z Libuše na Nové Dvory, kde je plánován definitivní konec této trati. Tam je také plánován přestup na budoucí metro D. Jedná se již o několikáté prodloužení avizované v tomto roce. Již začala výstavba úseku Sídliště Barrandov – Holyně, v plánu je také část Divoká Šárka – Sídliště na Dědině. 

V Praze se prodlouží další tramvajová trať

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) získal pravomocné stavební povolení na prodloužení tratě Divoká Šárka – sídliště na Dědině. Stavět by se mělo začít příští rok. Prodloužení dlouhé 2,3 km bude stát přes miliardu korun. Na trati vznikne celkem 5 nových zastávek (Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště na Dědině, Ciolkovského a Dědinská, kde bude ukončena klasickou smyčkou). Po otevření, které je plánováno na rok 2023, dojde v oblasti k redukci autobusových spojů (konkrétně linek 108, 191 a 225), nicméně kapacita MHD se přesto díky tramvajím zvýší. Na Dědinskou budou prodlouženy linky 20 (směr Malá Strana, Anděl, Sídliště Barrandov) a 26 (směr Letná, centrum, Nádraží Hostivař). Naopak noční 91 by měla zůstat ukončena na Divoké Šárce, viz plánek.
Nová trať bude začínat za současnou smyčkou Divoká Šárka, která i nadále zůstane v provozu a po Evropské bude pokračovat ke křižovatce s Vlastinou ulicí, kde odbočí vlevo.

Přečíst článek

Nový přestupní terminál Zahradní Město začne fungovat 24.září, přinese změny tramvají

Na jihovýchodě Prahy v oblasti Zahradní Město vznikl nový přestupní uzel, který cestujícím nabídne komfortní přestup mezi autobusy, tramvajemi a železnicí. V místě se nachází také parkoviště P+R. Otevření terminálu přinese pár změn do linkového vedení, které u tramvají vejdou v platnost už o týden dříve (16. září). Vlaková zastávka Praha – Zahradní Město je součástí tzv. benešovské trati, tedy zde bude možný přestup zejména na vlaky linky S9 ve směru na hlavní nádraží, respektive Říčany, Strančice nebo Benešov u Prahy. Pod jižní spojkou vznikla na místě nevyužívaného odstavného parkoviště nová kapacitní tramvajová smyčka, na které bude ukončena polovina spojů linky 22 a noční 99. Druhá polovina spojů linky 22 společně s linkou 26 a noční 97 budou nadále pokračovat na Nádraží Hostivař.

Přečíst článek

Den otevřených dveří v Dopravním podniku města Prahy (DPP) proběhne letos na tři fáze

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) letos plánuje svůj den otevřených dveří rozdělit do 3 „fází“. Každý den bude otevřeno pouze jedno zařízení, na rozdíl od minulých let, kdy byla otevřena tramvajová vozovna, depo metra i autobusové garáže v jeden den naráz. V roce 2020 se akce z důvodu šíření covidu-19 nekonala.
Konkrétně:
SOBOTA 11. ZÁŘÍ 2021 – Vozovna Vokovice, 10 – 16 hod.
NEDĚLE 12. ZÁŘÍ 2021 – Depo Kačerov, 10 – 16 hod.
SOBOTA 25. ZÁŘÍ 2021 – Garáže Klíčov, 10 – 17 hod.

 

V pražských ulicích jezdily tramvaje s duhovou vlajkou, proč?

Po Praze na lince 17. v pondělí 2. srpna 2021 jezdily tramvaje, které měli za úkol poutat na festival sexuálních menšin Prague Pride. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) tak vyjádřil podporu festivalu leseb, gayů, bisexuálů a transsexuálů Prague Pride, který probíhá do 8. srpna. Tramvaje jsou tak netradičně vyzdobené duhovými vlaječkami. Dopravní podnik tak postupoval v souladu s hlavním městem Prahou, která festival dlouhobě podporuje. Vlaječky na tramvajích byly loni i předloni.

Přečíst článek

Změny Tarifu Pražské integrované dopravy od 1.8.2021

Od 1.8.2021 dochází ke změnám Tarifu Pražské integrované dopravy. Středočeský kraj s ohledem na výpadek příjmů způsobený pandemií koronaviru přistoupí ke zvýšení cen jízdného ve veřejné dopravě cca o 25 %. Úpravy se dotknou jak jednorázových jízdních dokladů, tak i předplatních kuponů. Jelikož je dopravní systém Prahy a Středočeského kraje vzájemně propojen, je nutné upravit ceny jízdních dokladů pro jednotlivou jízdu i na území Prahy. Ceny pražských předplatních kuponů včetně nejvýhodnějšího ročního kuponu za 3650 Kč nicméně zůstanou zachovány, stejně jako všechny dosavadní slevy pro různé věkové skupiny cestujících. Zjednoduší se zároveň systém prokazování nároků na tyto slevy (kromě vlaků PID). Naopak lidem ve hmotné nouzi, kteří pobírají příspěvek na živobytí, poskytne Praha pro překonání těžkostí s dopady pandemie slevu ve výši 70 % na předplatní jízdné.


Leták ke změnám v Tarifu PID [PDF]

Leták ke slevě na kupony MHD pro osoby v hmotné nouzi [PDF]

zdroj: www.pid.cz