Praha chystá další prodloužení tramvajové trati.

Tentokrát se jedná o 1,7km dlouhý úsek ze současné konečné Sídliště Modřany (konkrétně smyčky Levského) směr Libuš. Koleje budou pokračovat dále podél ulice Generála Šišky až ke křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které tramvaje odbočí a pojedou až k budoucí stanici metra D Libuš, kde se počítalo se zakončením úvratí. Dopravní podnik hl. města Prahy se nicméně dohodl s majiteli pozemků a plánuje vybudovat vlastními silami smyčku, aby sem mohl posílat všechny typy tramvají. Uvažování je více než logické, protože tramvajová linka 17, která sem má být prodloužena, je vypravována vozovnami Pankrác a Kobylisy, které oboustrannými tramvajemi KT nedisponují. Ty jsou v současnosti umístěny ve vozovně Hloubětín, respektive v Ústředních dílnách DP, takže jejich nasazení na 17ku by působilo potíže. Na trati budou vybudovány 4 nové zastávky – Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. Poslední dvě jmenované budou koncipovány jako přestupní na autobusové linky. Má sem být prodloužena již zmíněná linka 17. Obyvatelům sídliště Libuš a Modřany tak nabídne přímé a rychlé spojení do centra města – např. uzel Palackého náměstí, nebo do Holešovic. DPP připravuje také další navazující prodloužení z Libuše na Nové Dvory, kde je plánován definitivní konec této trati. Tam je také plánován přestup na budoucí metro D. Jedná se již o několikáté prodloužení avizované v tomto roce. Již začala výstavba úseku Sídliště Barrandov – Holyně, v plánu je také část Divoká Šárka – Sídliště na Dědině. 

V Praze se prodlouží další tramvajová trať

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) získal pravomocné stavební povolení na prodloužení tratě Divoká Šárka – sídliště na Dědině. Stavět by se mělo začít příští rok. Prodloužení dlouhé 2,3 km bude stát přes miliardu korun. Na trati vznikne celkem 5 nových zastávek (Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště na Dědině, Ciolkovského a Dědinská, kde bude ukončena klasickou smyčkou). Po otevření, které je plánováno na rok 2023, dojde v oblasti k redukci autobusových spojů (konkrétně linek 108, 191 a 225), nicméně kapacita MHD se přesto díky tramvajím zvýší. Na Dědinskou budou prodlouženy linky 20 (směr Malá Strana, Anděl, Sídliště Barrandov) a 26 (směr Letná, centrum, Nádraží Hostivař). Naopak noční 91 by měla zůstat ukončena na Divoké Šárce, viz plánek.
Nová trať bude začínat za současnou smyčkou Divoká Šárka, která i nadále zůstane v provozu a po Evropské bude pokračovat ke křižovatce s Vlastinou ulicí, kde odbočí vlevo.

Přečíst článek

Nový přestupní terminál Zahradní Město začne fungovat 24.září, přinese změny tramvají

Na jihovýchodě Prahy v oblasti Zahradní Město vznikl nový přestupní uzel, který cestujícím nabídne komfortní přestup mezi autobusy, tramvajemi a železnicí. V místě se nachází také parkoviště P+R. Otevření terminálu přinese pár změn do linkového vedení, které u tramvají vejdou v platnost už o týden dříve (16. září). Vlaková zastávka Praha – Zahradní Město je součástí tzv. benešovské trati, tedy zde bude možný přestup zejména na vlaky linky S9 ve směru na hlavní nádraží, respektive Říčany, Strančice nebo Benešov u Prahy. Pod jižní spojkou vznikla na místě nevyužívaného odstavného parkoviště nová kapacitní tramvajová smyčka, na které bude ukončena polovina spojů linky 22 a noční 99. Druhá polovina spojů linky 22 společně s linkou 26 a noční 97 budou nadále pokračovat na Nádraží Hostivař.

Přečíst článek

120. let od založení MHD na Mostecku – 7. srpna 2021 den bez jízdného

Dne 7.8.2021 uplyne 120. let od založení hromadné dopravy na Mostecku. Původně plánovaný den otevřených dveří k oslavám výročí byl z důvodu pandemie COVID-19 přesunut na rok 2022. Přesto bychom si rádi s našimi cestujícími připomenuli a oslavili alespoň v omezené míře tento náš významný den. Proto vyhlašujeme, že den 7.8.2021 bude DNEM BEZ JÍZDNÉHO ! Řidiči a zaměstnanci přepravní kontroly nebudou v rámci přepravy ve všech třech našich tarifních pásmech vyžadovat úhradu jízdného cestujícím. Cestujícím bude umožněna po celý den v rámci přepravy ve všech tarifních pásmech přeprava zdarma a bude zrušen nástup předními dveřmi na všech autobusových linkách.

Přečíst článek

V pražských ulicích jezdily tramvaje s duhovou vlajkou, proč?

Po Praze na lince 17. v pondělí 2. srpna 2021 jezdily tramvaje, které měli za úkol poutat na festival sexuálních menšin Prague Pride. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) tak vyjádřil podporu festivalu leseb, gayů, bisexuálů a transsexuálů Prague Pride, který probíhá do 8. srpna. Tramvaje jsou tak netradičně vyzdobené duhovými vlaječkami. Dopravní podnik tak postupoval v souladu s hlavním městem Prahou, která festival dlouhobě podporuje. Vlaječky na tramvajích byly loni i předloni.

Přečíst článek

V Praze se od soboty 5.6.2021 mění linkové vedení tramvají

Zavedení linky 19 změní trasu dalším linkám 5, 13, 16 a 24.Linka 19 pojede v trase Lehovec – Nádraží Vysočany – Palmovka – Biskupcova – Želivského – Strašnická – Kubánské náměstí – Nám. Bratří Synků – Pankrác. Z velké části tedy kopíruje trasu dřívější devatenáctky, která končila už ve Strašnicích. Nicméně v rámci změn v roce 2012 byla zrušena. Pražanům tím zmizelo lukrativní spojení této části města s Palmovkou a Vysočany. V posledních letech se stále častěji objevovaly požadavky na znovuzavedení.  Nyní k tomu ROPID skutečně přistoupil, vzhledem k nově postavenému kolejovému úseku na Pankrác (metro C), který se napojuje na stávající trať u stanice metra Pražského Povstání (metro C). Je ukončen úvraťově, takže linka 19 bude obsluhována pouze obousměrnými tramvajemi typu KT8D5.RN2P. Navíc celá trať mezi náměstím Bratří Synků a vozovnou Pankrác prošla rekonstrukcí, během které vznikla i nová zastávka Kotorská. Linka bude v provozu celotýdenně v intervalu 10 min v prac. dny a 15-20 min o víkendu. 


S tím souvisí již avizované změny na dalších linkách. Linka 5 – z Olšanského náměstí bude pokračovat rovně a kopírovat linku 9, bude ukončena u vozovny Žižkov. Linka 13 – bude zkrácena do smyčky Olšanské hřbitovy. Linka 16 – od zastávky Želivského pojede rovně po trase bývalé pětky do konečné zastávky Ústřední dílny Dopravního podniku. Linka 24 – bude zkrácena na náměstí Bratří Synků. Změny se dotknou i autobusové linky 193, protože část spojů bude nově ukončena u stanice metra Pražského povstání (metro C). 

Praha se dočkala první tramvaje v novém barevném schématu PID

Vozidlo řady 14T s evidenčním číslem 9121 se stalo první tramvají, která získala nové barevné schéma pro Pražskou integrovanou dopravu. Stalo se tak v rámci pravidelné údržby, kdy čelo bylo přelakováno a boky skříně mají polepy. Ve stejných barvách by postupně měla jezdit po Praze většina tramvají, autobusů nebo v budoucnu i trolejbusů.

V novém barevném designu PID jezdí už od září 2020 po Praze na lince 176 mezi Karlovým náměstím a Strahovem autobus SOR NB12.

Přečíst článek