50 let poté – speciální jízdy trolejbusů – sobota 15. a neděle 16. října 2022

U příležitosti 50. výročí ukončení provozu trolejbusů v Praze a 5. výročí zahájení pilotního provozu v Prosecké ulici jsme pro vás na sobotu 15. a neděli 16. října 2022 připravili speciální jízdy historickými trolejbusy na trati Letňany – Čakovice, kterou jsme nově postavili v rámci projektu elektrifikace autobusové linky 140 (Palmovka – Miškovice).

Speciální okružní jízdy historickými trolejbusy

  • Tatra T 400/III ev. č. 431 ze sbírek Muzea MHD DPP
    • v sobotu 15. října 2022 od 12.10 do 16.10 hodin
    • v neděli 16. října 2022 od 9.10 do 16:10 hodin
  • Škoda 8 Tr ev. č. 494 ze sbírek Muzea MHD DPP
    • v sobotu 15. října 2022 od 12.20 do 16.20 hodin
    • v neděli 16. října 2022 od 9.20 do 16.20 hodin
  • Škoda 9 Tr HT 28 ev. č. 358 z Dopravního podniku města Pardubic
    • v sobotu 15. října 2022 od 12.30 do 16.30 hodin
    • v neděli 16. října 2022 od 9.30 do 16.30 hodin
  • Škoda 14 Tr 08/6 ev. č. 311 z Dopravního podniku města Pardubic
    • v sobotu 15. října 2022 od 12.40 do 16.40 hodin
    • v neděli 16. října 2022 od 9.40 do 16.40 hodin
  • Škoda 21 Tr ACI ev. č. 488 ze ŠKODA-BUS klubu Plzeň resp. Muzea dopravy ve Strašicích
    • v sobotu 15. října 2022 od 12.50 do 16.50 hodin
    • v neděli 16. října 2022 od 9.50 do 16.50 hodin

Vstupenky na jednotlivé jízdy naleznete na Fanshopu DPP

Více info na https://www.dpp.cz/spolecnost/aktuality/detail/66_1895-50-let-pote-specialni-jizdy-trolejbusu

Vrchní vedení – komentovaná prohlídka s Michalem Režným

V pondělí 12.9.2022 od 17:30 se bude konat další komentovaná prohlídka v Muzeu MHD. Tématem pro tentokrát bude povídání o vrchním vedení, kterému je v muzeu věnovaná celá jedna výstava. Zájemce provede odborník Michal Režný.

Více info na https://www.facebook.com/events/muzeum-m%C4%9Bstsk%C3%A9-hromadn%C3%A9-dopravy-v-praze/vrchn%C3%AD-veden%C3%AD-komentovan%C3%A1-prohl%C3%ADdka-s-michalem-re%C5%BEn%C3%BDm/580401747149004/

Den otevřených dveří v areálu Dopravního podniku města Jihlavy – neděle 18. září 2022

Zveme Vás na Den otevřených dveří v areálu DPMJ, doplněného retrojízdami v mottem „jak šel čas s linkou 3“.

Těšit se můžete na oblíbené jízdy retrovozidly na dvou linkách, den otevřených dveří v areálu Dopravního podniku na Brtnické ulici, výstavu vozidel, komentované prohlídky i projížďky po nově budované trati na Bedřichov.

Akce se koná za každého počasí, občerstvení zajištěno.

Budeme se těšit na Vaši návstěvu.

Přečíst článek

V Hradci Králové začala oprava křižovatky Fortna

Se začátkem dubna postihla Hradec Králové několikaměsíční uzavírka důležitého uzlu Fortna, který se nachází v centru města nedaleko zimního stadionu a známého schodiště Bono Publico. Po dokončení rekonstrukce se křižovatka změní v kruhový objezd, dojde k úpravě zastávek a okolí. Oprava zasáhla mnoho linek tamější MHD – konkrétně 2, 4, 16, 18, 19, 21, 23, 27 a 33 a nabourala přestupové vazby.

Zastávka „Zimní stadion“ byla přesunuta do ulice Orlické nábřeží, odkud linky pokračují po atypické objízdné trase. Před krajským soudem byla pro zajištění přestupů zřízena dočasná zastávka „Soud“, na které zastavují všechny projíždějící linky (včetně linek 7, 11 a 17) Úplně zrušena byla zastávka „Komenského“.

linky 2 a 4 – jsou prioritně obsluhovány parciálními trolejbusy 30Tr, které jsou ve špičkách doplňovány kloubovými autobusy. Objížďku projedou na alternativní bateriový pohon, do vhodných míst byly doplněny natrolejovací stříšky. Na lince 2 došlo k úpravě jízdního řádu.

linky 16 a 19 – po překonání objízdné trasy zastaví v zastávce „Magistrát města“ a vrací se na původní trasu. Linka 16 neobsluhuje zastávku „Adalbertinum“.

linky 23, 27, 33 – ze zastávky „Soud“ pokračují přímo na Slezské předměstí, úplně vynechají zastávku „Magistrát města“. 27 je obsluhována parciálními trolejbusy 30Tr doplněnými o kloubové autobusy. Neobsluhují zastávku „Adalbertinum“.

linky 18 a 21 – z nové zastávky „Soud“ pokračují na „Magistrát města“ a „Adalbertinum“, odkud se skrze Eliščino nábřeží otáčí, obslouží zastávku „Muzeum“, „Magistrát města“ v opačném směru a pokračují zpět do svých výchozích zastávek. Jedná se o polookružní linky. 21 je obsluhována pouze autobusy.

Výluka potrvá minimálně do 31.8.2022.

Zdroj: www.dpmhk.cz

Do Zlína za trolejbusem Škoda 9 TR – v sobotu 11. září 2021

Mimořádnou historickou linku vypraví v sobotu 11. září v centru Zlína Dopravní společnost Zlín – Otrokovice. Cestující se budou moci za běžných tarifních podmínek povozit historickým trolejbusem Škoda 9 Tr.

„Chceme přispět ke sváteční atmosféře ve městě v době festivalových akcí a ukázat lidem po čase náš historický trolejbus Škoda 9 Tr z roku 1979,“ řekl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Červený historický trolejbus bude jezdit na zvláštní lince z obratiště Antonínova přes zastávky Poliklinika (první nástupní zastávka pro cestující), Náměstí Práce, Školní, kolem kostela na Náměstí Míru, Náměstí Práce a na konečnou Antonínova. Linka bude provozována v čase od 10 do 17 hodin, mezi jednotlivými spoji bude asi půlhodinový interval. Pro jízdu budou platit běžné tarifní podmínky. Jízdní řády vytištěné na barevném papíře budou vyvěšeny na zastávkách.

Přečíst článek

V Hradci Králové prodloužili trolejbusovou linku 27

Od 6. září 2021 dochází v Hradci Králové ke změně jízdního řádu trolejbusové linky 27.

Nově bude šestice spojů v ranních a dopoledních hodinách pracovních dnů zajíždět na Nový Hradec Králové (konečná trolejbusových linek 1 a 2). Dosud všechny spoje končily na točně Pod Strání na Moravském předměstí. Na linku 27 jsou nasazeny pouze parciální trolejbusy 30 Tr, které překonávají úsek Masarykova – Pod Strání na baterie. Spoje pokračující na Nový Hradec pojedou z Pod Strání přes zastávky Palachova, Na Plachtě (kde se opět napojí na trolejové vedení) a Zvonička. 

Přečíst článek

V Ústí nad Labem začne jezdit až 33 parciálních trolejbusů

Dopravní podnik města Ústí nad Labem chystá nákup nových trolejbusů. Začal hledat dodavatele až na 33 kloubových trolejbusů – takzvaných parciálních, které umožní částečně i jízdu mimo troleje.

Rámcová smlouva by měla být na osm let, první trolejbusy musí dodat do 400 dní od podpisu smlouvy. V soutěži se budou nabídky hodnotit na české poměry revolučně: 90 % váhy v hodnocení mají náklady životního cyklu, tedy nejen cena, ale například i trvanlivost baterie, spotřeba nebo náklady na servisu. Zbytek připadá na délku záruky a dobu dodání.

Cena zakázky se odhaduje na 558 milionů korun. Jednat se má o kloubové vozy, které budou mít čtvery dveře a tři nápravy. Jejich délka může být maximálně 18,75 metrů. Do nízkopodlažního trolejbusu se musí vejít alespoň 115 cestujících, z toho čtvrtina musí sedět. Na baterii má disponovat vlastností dojezdu nejméně 12 kilometrů. Trolejbusy musí být plně klimatizované a vybavení USB porty pro dobíjení drobné elektroniky.

Zdroj: DPMUL